Trasa Prachem Svatební race neboli "krátká Svatební" je tu!

23.01.2020

Nová trasa závodu se přizpůsobila změně prostoru startu a cíle a bude určitě hezčí, zajímavější a minimálně stejně těžká! Kilometry i výškové metry zůstaly prakticky totožné, jen místa jsou nová!

Start na Velkém náměstí v Kroměříži je jako z jarních klasik v zemích Beneluxu! Po startu projedete Kroměříží a za Kotojedy se hned pustíte do prvního stoupání, kde se balík rozdělí dle výkonnosti v těžkém stoupání přes Těšnovice. Na vrcholu se můžete těšit na krásné rozhledy od Chřibských kopců, Hostýnských vrchů a v dáli až po Jeseníky. To už ale budete v krátkém sjezdu a před sebou uvidíte siluetu Větrného mlýna ve Velkých Těšanech, vychutnat si tuto krásnou stavbu můžete v krátké serpentýně prudce vzhůru a pak už se dohoupete až na rozcestí Tabarky. Pokračujete vpravo stoupáním na Kulu, krátké ale výživné stoupání nohám neuleví. Ještě dva brdky a jste v doposud cílovém stoupání, tentokrát ale pokračujete dál okolo Ranče do Kostelan, dáte se vlevo směr Zdounky a očekávat můžete první prudké nástupy do kopce před nájezdem na Svatební cestu, první prašný sektor závodu.

Točíte vpravo a poprvé ochutnáte prach Svatební cesty. Začíná mírně z kopce, kde se letí i přes 50 km/hod, pár lehkých zatáček a za chvíli jste pod prvním stoupáním se sklonem místy přes 14%, následuje chvilku pauza po rovině, krátký sjezd, prudší zatáčka a další kopec, kratší lehčí. Opět lehké vydechnutí, ale před vámi je krátká prudká stojka, chvilku dolů a poslední prudká zatáčka a lehce do kopce se rozloučíte ze Svatební cestou. Ale ne nadlouho!

Před vámi je pár krátkých brdků, kde si nohy stejně máknou a domakáte se až nad Zdounky s výhledem jako v Alpách, moc se ale nekochejte, před vámi je prudký sjezd, doporučuji očistit ráfky nebo kotouče, brzdný výkon bude třeba na 100%! V nejprudším úseku vás čeká několik zatáček, hlavně ta první vás může otisknout do blízké zdi, tak bacha na to! Vítají vás Zdounky, točíte vpravo (pozor, výjezd z vedlejší, ale budou zde pořadatelé), kousek za nosem a zase hned vpravo do krátké prudké stěny. Sjezdem do Cvrčovic a za chvilku jste pod serpentinami v Milovicích, není jich moc, ale uděláte si přehled, kdo je před vámi a kdo za vámi, je to do kopce a ten hned nekončí, doprovodí vás celými Milovicemi a skončí až za obcí, štípat to bude určitě.

Točíte vpravo, krátký oddych a další stoupání lesem, nohy zase zabolí, chvilku dolů, doprava a docouráte se do Kostelan, tentokrát točíte vpravo opět na Zdounky, opět do kopce před Svatební, opět se to bude trhat a opět vjedete na Svatební sektor, podruhé, ale už víte, co vás čeká. Celý okruh si zopáknete, sjezd do Zdounek, štipky štipky a zase Kostelany, teď už naposledy, Svatební sektor potřetí a naposled, o jeden míň, než nejdelší loňská trasa, aspoň v tomhle je letošní trať lehčí.. Očistit brzdy, sjezd a Zdounky, štipky štipky naposledy serpentýny a pozor, za Milovicemi jedete rovně přes Soběsuky, další prudký sjezd, tak pozor, ať se do sebe nezasoběsukujete! Tady to letí i 70tkou, ale nic záludného, doprava přes přejezd, kdo potká vlak, nevyhraje, radši počkejte!

Krátký prudký štípanec a jste v Šelešovicích, až se mi z toho motá jazyk. Zde vlevo směr Rataje, nahoru dolů, nahoru dolů, Rataje. Nejdřív rovně, pak vlevo přes Popovice a Popůvky do Zlobic. Zlobit se budete, uvítají vás totiž kostkami, ale je to lehce z kopce, pohoda, karbon bere, teda až dokud nedorazíte na kočičí hlavy, tam držte řídítka pevně, naštěstí je to kousek a jste na hlavní vpravo směr Kroměříž. Je to ještě pár km, ale nástupům to zde svědčí, stále se to houpe, nahoru dolů, kdo to podcení, už to nedojede.. Za chvíli jste v Kroměříži, jedete vpravo okolo kláštera, pak vlevo předposlední sektor po kostkách ke kapličce, ale z kopce dolů! Pozor, výpadovku křížíte za asistence pořadatelů a jedete do cílového sektoru. Čekají vás kostky do kopce, projedete Mlýnskou branou a vjíždíte na náměstí, chvilku rovně a pak vpravo a do mírného stoupání projíždíte cílem!

Taková je nová "krátká Svatební", věřím, že se vám bude líbit! Teda pokud nepojedete tu dlouhou, ale o tom příště..